Втілення ідей В. О. Сухомлинського в роботу шкільної бібліотеки
- Категорія: Шкільна бібліотека
- Перегляди: 704
В умовах розбудови української національної системи освіти і виховання надзвичайно актуальною є проблема органічного поєднання, синтезу надбань сучасної української педагогіки і наукової спадщини педагога-гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського. Педагог-новатор постійно перебував у пошуку нових шляхів, новітніх технологій навчання, виховання молодого покоління, не боявся проведення експериментів у практичній діяльності – і тим самим збагатив світову педагогіку.
Матеріали до всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека-2017".
Номінація: «Читання і діти: діапазон бібліотечних ідей можливостей»
Тема: "Популяризація читання шляхом впровадження інноваційних технологій у роботі бібліотеки".
Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек
За пропозицією Міжнародної асоціації шкільних бібліотек (IASL) міжнародний День шкільних бібліотек, який проводився щорічно четвертого понеділка жовтня, було перетворено в місячник. На підтримку даної міжнародної ініціативи в різних країнах світу з 2008 року започатковано щорічне проведення у жовтні Міжнародного місячника шкільних бібліотек.
Нині в освітянській галузі України функціонує 17385 шкільних бібліотек. Шкільна бібліотека є одним із найважливіших структурних підрозділів загальноосвітнього навчального закладу, який здійснює бібліотечно-інформаційне забезпечення учасників навчально-виховного процесу та надає допомогу педагогам у всебічному розвитку особистості з глибоко усвідомленою громадянською та соціальною позицією, системою наукових знань.
Наводимо кілька практичних порад для батьків молодших школярів.
1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам'ять людини налаштована так, що запам'ятовується не те, що постійне, а те, що миготить: тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зізначною частотою. Не можна казати: «Поки не прочитаєш, із-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п'ять хвилин.
2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає в голос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'ятих вилин.
3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом. Ще 200 років тому казали: «Студент, науками живучий, учи Псалтир на сон прийдешній».