Події 2020 року привернули увагу всього суспільства до технології дистанційного навчання. Пандемія унеможливила постійне очне навчання, а дистанційне навчання стало єдиною доступною формою в системі середньої та вищої освіти.
Під час викладання фізики та астрономії в дистанційному форматі перед педагогами постало три основних завдання:
- забезпечення якісного засвоєння теоретичного матеріалу;
- формування навичок розв’язування задач;
- виконання практичної частини програми з фізики.
Для виконання зазначених вище завдань під час дистанційного освітнього процесу використовуютьcя різноманітні ресурси та додатки. Пропоную приклади використання технологій дистанційного навчання під час вивчення фізики та астрономії в умовах карантину.
1. Віртуальна дошка Padlet - сучасний онлайн-сервіс, який дозволяє створити спільну віртуальну дошку та організувати колективну роботу з класом. Веб- ресурс підтримує інтерактивну навігацію та відображає різні види інформації: графіку, текст, звук, прикріплені файли.
https://uk.padlet.com/ludmilakogut/prp3wdl2ckvis1n3
2. Віртуальна онлайн- дошка Jamboard - дошка, яка дозволяє вчителю демонструвати ключову інформацію під час уроку в Zoom чи Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу.
3. Google Форми –це зручний інструмент, за допомогою якого можна здійснювати опитування чи перевірку компетентностей учнів. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів автоматично зберігаються.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfjYwBkSjZkK0X3oD5qHPraeGBmpQP3NHJ72wcoBmwPrettzw/viewform.
4. Онлайн-тести - інструменти для дистанційної взаємодії як ніколи актуальні в роботі вчителя. Для їх створення є безліч ресурсів. Створюючи тести можна на відстані легко і швидко перевірити, наскільки добре учні засвоїли нову тему, подати домашню роботу, миттєво отримати інформацію про виконання завдань та відстежити прогрес успішності кожного учня окремо.
https://naurok.com.ua/test/yavische-elektrolizu-235367.html
5. Інтерактивні робочі аркуші«Liveworksheets».
Часто учні не опрацьовують навчальний матеріал, а відразу переходять до виконання завдань. Тому, інтерактивні робочі аркуші(ІРА) дають змогу покроково опрацьовувати і виконувати завдання. На сьогоднішній день перевага цього конструктора і тому, що він максимально наближений до друкованого аркуша. Для створення ІРЛ можна використати свої записи в редакторі в «Microsoft Word Office», а також у форматі PDF або зображення JPEG.
https://www.liveworksheets.com/3-lo35316pn
6. За умов переходу на формат онлайн- навчання виникла потреба використання засобів з функціями групових чатів, гурткових чатів, дзвінків та конференцій. Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів є програма Google Meet
Чому Google Meet?
-
У зустрічі можуть одночасно брати участь до 150 користувачів.
-
Заняття може тривати безперервно до 300год, на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин.
-
Є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі.
-
Планування занять заздалегідь та зв'язок з Googl календарем. Синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити – на іншому пристрої, наприклад, телефоні.
-
Запис занять зі збереженням відео на Google Диск.
Людмила Чабан
вчитель фізики ОНЗ «Суботцівська ЗШ І – ІІІ ступенів Суботцівської сільської ради»