subottsi.com.ua

З досвіду роботи

Події 2020 року привернули увагу всього суспільства до технології дистанційного навчання. Пандемія унеможливила постійне очне навчання, а дистанційне навчання стало єдиною доступною формою в системі середньої та вищої освіти.

Під час викладання фізики та астрономії в дистанційному форматі перед педагогами  постало три основних завдання:

  • забезпечення якісного засвоєння теоретичного матеріалу;
  • формування навичок розв’язування задач;
  • виконання практичної частини програми з фізики.

Для виконання зазначених вище завдань під час дистанційного освітнього процесу використовуютьcя різноманітні ресурси та додатки.  Пропоную приклади використання технологій дистанційного навчання під час вивчення фізики та астрономії в умовах карантину.

1. Віртуальна дошка Padlet - сучасний онлайн-сервіс, який дозволяє створити спільну віртуальну дошку та організувати колективну роботу з класом. Веб- ресурс підтримує інтерактивну навігацію та відображає різні види інформації: графіку, текст, звук, прикріплені файли.

https://uk.padlet.com/ludmilakogut/prp3wdl2ckvis1n3

1

 2. Віртуальна онлайн- дошка Jamboard  - дошка, яка дозволяє вчителю демонструвати ключову інформацію під час уроку в Zoom чи Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу.

2

3. Google Форми –це зручний інструмент, за допомогою якого можна здійснювати опитування чи перевірку компетентностей учнів. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів автоматично  зберігаються.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfjYwBkSjZkK0X3oD5qHPraeGBmpQP3NHJ72wcoBmwPrettzw/viewform.

3

4. Онлайн-тести - інструменти для дистанційної взаємодії як ніколи актуальні в роботі вчителя. Для їх створення є безліч ресурсів. Створюючи тести можна на відстані легко і швидко перевірити, наскільки добре учні засвоїли нову тему,  подати домашню роботу, миттєво отримати інформацію про виконання завдань та відстежити прогрес успішності кожного учня окремо.

https://naurok.com.ua/test/yavische-elektrolizu-235367.html

 4

5. Інтерактивні  робочі аркуші«Liveworksheets».

Часто учні не опрацьовують навчальний матеріал, а відразу переходять до виконання завдань. Тому, інтерактивні робочі аркуші(ІРА) дають змогу покроково опрацьовувати і виконувати завдання. На сьогоднішній день перевага цього конструктора і тому, що він максимально наближений до друкованого аркуша. Для створення ІРЛ можна використати свої записи в редакторі в «Microsoft Word Office», а також у форматі PDF або зображення JPEG.

https://www.liveworksheets.com/3-lo35316pn

 5

6. За умов переходу на формат онлайн- навчання виникла потреба використання засобів з функціями групових чатів, гурткових чатів, дзвінків та конференцій. Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів є програма Google Meet

Чому Google Meet?

  • У зустрічі можуть одночасно брати  участь до 150 користувачів.

  • Заняття може тривати безперервно до 300год,  на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин.

  • Є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі.

  • Планування занять заздалегідь та зв'язок з Googl календарем. Синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити – на іншому пристрої, наприклад, телефоні.

  • Запис занять зі збереженням відео на Google  Диск.

 

Людмила Чабан

                        вчитель фізики ОНЗ «Суботцівська ЗШ І – ІІІ ступенів Суботцівської сільської ради»