03/07 2013

Система роботи з обдарованими дитьми

«Переходь від близького до далекого, від простого до складного, від більш легкого до більш важкого, від відомого до невідомого!» - це дидактичне правило, яке було відоме Я.А. Коменському і сформульоване німецьким педагогом А. Дістервегом, можна розглядати як закономірність алгоритмічного застосування у позакласній роботі з математики.

Тому, під час організації позаурочної і позакласної роботи учителі математики Суботцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів створили систему розвитку творчих здібностей школярів. Вона включає:

  1. індивідуальну роботу на уроці з математично обдарованими учнями;
  2. фор мування інтелектуальних здібностей учнів під час індивідуальних консультацій;
  3. роботу з учнями під час підготовки до олімпіад різного рівня;
  4. розвиток математичних та дослідницьких здібностей учнів в рамках роботи шкільного наукового товариства «Пошук».

Працюючи в такому режимі учителі математики формують інтелектуальну базу учнів, розвиваючи їх творчі здібності. Школярі готують повідомлення історичного характеру на уроки під час вивчення теоретичного матеріалу; виконують домашні завдання пошукового характеру;проектують і проводять роботу з теми оглядового характеру, або з навчально-дослідницької теми; проводять звіти або доповіді власного проекту. Результати своєї роботи вони показують на уроках, під час проведення олімпіад, захисту проектних робіт, на позакласних заходах.

Так з 28 січня по 1 лютого у школі проходив тиждень фізико-математичних дисциплін. Відповідно до плану, складеного оргкомітетом, учні 5-х класів змагалися інтелектуальними силами під час гри «Найкмітливіший».Шестикласники, працюючи за комп’ютерами, досягали вершини у грі «Сходинками до вершини знань».Семикласники дискутують ще й досі, обговорюючи «Математичний ринг» та «Подорож у країну «Фізика».Учні 8-х класів брали участь у грі «Останній герой» та «Математичній естафеті». Для учнів 9-11 класів були проведені конференції, турніри та конкурси: «Інформатика вчить, як на світі жить», «Очевидне – неймовірне», «Математична регата», «Побесідуємо». Закінчився тиждень фізико-математичних дисциплін вечором на тему: «Математика з зірками».

Історія науки знає багато визначних математиків. Починаючи від древніх – Піфагор, Евклід, Архімед – до сучасних, які продовжують творити дива в області математичних знань. Минуть роки, століття, математика підніметься до нових вершин,але імена титанів математичної думки людство не забуде ніколи. За математичними символами і знаками вони бачили не «суху науку», а реальний зміст явищ, їхню суть.

Хто вони? Відповідь на це питання дали учні-старшокласники на вечорі, присвяченому творцям математичних ідей, законів і формул. Учні здійснили велику подорож в історичне минуле, розповівши про життя і творчість видатних математиків: Піфагора, Евкліда, Архімеда, Ейлера, Декарта, Гауса, Лобачевського, Ковалевської. Дослідження учнів виявили, що серед відомих математиків є і українські титани науки. Це: Феофан Прокопович, Михайло Остроградський, Михайло Кравчук, Олександр Астряб – ось неповний перелік видатних українських математиків.

Цікаві розповіді учнів глядачі слухали із захопленням. Учні прочитали завчасно написані листи до математиків. Вони висловили слова вдячності великим всього світу за їх титанічну працю, за прикладний зміст теоретичних положень. Роздуми учнів про відсутність деяких теоретичних положень стверджують про економічний колапс у світі. Цікавими були рекламні ролики про математичні поняття та формули.

У другій частині вечора присутні, об’єднавшись у команди, випробували себе у змаганнях, побувавши на інтегрованих уроках: математика і іноземна мова, математика і історія, математика і українська мова, математика і світова література,математика і фізкультура.

Закінчилося свято науки довгоочікуваним уроком математика і музика та ритміка, де учні від душі насолодилися ритмічною музикою та танцями.